مشارکت حداکثری کانون ها در بهارانه فهما اولویت برنامه های ستاد فهمای جنوب کرمان 
مشارکت حداکثری کانون ها در بهارانه فهما اولویت برنامه های ستاد فهمای جنوب کرمان 

مشارکت حداکثری کانون ها در بهارانه فهما اولویت برنامه های ستاد فهمای جنوب کرمان 

مجید خوبی زاده گفت:  با توجه به اهمیت طرح بهارانه فهما، یکی از مباحثی که این ستاد با جدیت پیگیری می کند، اجرای مطلوب و مشارکت حداکثری کانون های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان در این طرح است.
شناسه خبر : 1052414 تاریخ انتشار : ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۵۰

«مجید خوبی زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، از برگزاری نشست وبیناری شورای اداری ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان، خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت طرح بهارانه فهما، یکی از مباحثی که این ستاد با جدیت پیگیری می کند، اجرای مطلوب و مشارکت حداکثری کانون های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان در این طرح است.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان افزود: در همین راستا رابطین فهمای استانی می بایست از طریق برقراری ارتباط با رابطین فهمای شهرستانی روند ثبت فعالیت های بهارانه فهما در سامانه بچه های مسجد را پیگیری کنند.


وی بیان کرد: به منظور تسریع در روند اجرای بهارانه فهما همکاران ستادی روزانه ثبت فعالیت های یک رواق در سامانه بچه های مسجد را دستور کار قرار می دهند.


خوبی زاده ابراز کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد جنوب کرمان می توانند با مراجعه به سایت بچه های مسجد نسبت به ثبت گزارش طرح تلاوت نور، سه شنبه های تکریم، شنبه های کتاب، ثبت آثار تجسمی و ادبی، ثبت گروه و آثار سرود، فیلم و نمایش، ثبت آثار چند رسانه ای و اخبار  خود اقدام کنند.


مدیر ستاد هماهنگی ستاد فهمای جنوب کرمان ادامه داد: علاوه بر این نیز اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند در دوره های آموزشی و آزمون های بهارانه فهما در سایت بچه های مسجد شرکت کنند.

 
وی با اشاره به این که بهارانه فهما از ابتدای فروردین شروع شده و تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری ادامه دارد، یادآور شد: طرح بهارانه فهما در دومین رویداد ملی فهما و هم زمان با فصل بهار آغاز شده و شامل یکسری بسته برنامه ای ویژه ماه های شعبان، رمضان و ایام نوروز است که در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزار می شود.


خوبی زاده اظهار کرد: برنامه های بهارانه فهما در ۲ شبستان فرهنگ و هنر تعریف شده و کانون های فرهنگی هنری مساجد می بایست در شبستان فرهنگ ذیل رواق های نور، همدلی، کتاب و دانش و در شبستان هنر نیز در ذیل رواق های سرود، قلم و ترنج فعالیت کنند.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان اضافه کرد: دومین موضوع حائز اهمیت پیگیری روند اخذ مجوز الکترونیکی کانون های قدیم و نیز اخذ مجوز الکترونیکی کانون های جدید التاسیس است که باید هر چه سریعتر تعیین تکلیف شوند.


وی بیان کرد: سال گذشته براساس سهمیه ۱۵۰ کانون فرهنگی هنری مساجد سطح جنوب کرمان از طریق ثبت اطلاعات خود در سامانه بچه های مسجد موفق به اخذ مجوز الکترونیکی شدند.


خوبی زاده افزود: در نظر داریم برای ارزیابی شرایط مساجد متقاضی تاسیس کانون فرهنگی هنری، از ظرفیت ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها و یا کانون های فرهنگی هنری مساجد همجوار این مساجد استفاده کنیم.


مدیر ستاد فهمای جنوب کرمان عنوان کرد: یکی از برنامه های این ستاد در بخش جازموریان همکاری با بنیاد علوی برای حمایت از فعالیت‌های قرآنی، فرهنگی و هنری کانون های مساجد این بخش است.


وی در خاتمه یادآور شد: بر حسب تفاهم نامه همکاری این ۲ نهاد، در نظر داریم چند طرح برای اجرا در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد بخش جازموریان را به بنیاد علوی ارائه دهیم.

پایان پیام/ 586